Tuesday, December 8, 2009

MALAYSIAN...!! plz take note...!!

huh...sesungguh nyer ramai lagi rakyat malaysia ramai yg tak tahu....expecially MELAYU..
AGENT FEE for PROPERTY AGENT sebenarnye di bayar oleh OWNER bukan oleh PEMBELI. sbb buyer suke cam blurr bile aku ckp aku property agent..diorg ingat diorg yg kene byr fee aku kot.. lg satu mentality rakyat malaysia adalah...PROPERTY AGENT JUAL RUMAH MAHAL... emm...kami hanye menjual ape yg OWNER nk..tak de keje nk naikkan harge..ramai lg agent yg boleh jualkan umah owner tuh..kalau agen 1 jual mahal.. agen 2 pulak bole jual murah..dah tentu org akan lari kt agen 2..for ur information.. yg dok main2 harge tu ade lah broker...aku bukan broker ok... aku adalah ESTATE AGENT yg berLESEN.. ;)& insya allah to be REGISTERED ESTATE AGENT nxt year.. huhu... dan aku sgt berAZAM supaya setiap anak MELAYU memiliki sekurang-kurangnye 1 ASET iaitu rumah setidak-tidaknye apartment low cost walaupon low cost ttp tetap BERNILAI..dan tak mungkin susut nilai melainkan salah pilih lokasi...

AGENT just allowed to collect only 2%-3% from the purchaser as a deposit. then the balance of 10% tolonglah bayar melalui lawyer. kang tak pasal2 duit korg digelapkan oleh agent yang tidak bertanggungjawab. sbb kat MALAYSIA yang SERBE BOLEH dengan SEMANGAT MALAYSIA BOLEH..!! semua boleh jadi..org yg tidak berkelayakan pon boleh jd agent..itu yg kene tapis tu.. dan TOLONG LAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA.. beli rumah bukan beli goreng pisang.. jgn laaaah tgk 1 rumah jer..dah berkenan tak boleh nk tdo..sbb aset yg anda akan beli ini adalah LIABILITI JANGKA PANJANG.. tanya org yg betul2 tahu dulu..mintak pandangan.. sebelum beli cari PENILAI HARTANAH YANG BERDAFTAR tanye MARKET VALUE dulu.. agar tidak tertipu oleh agent serba boleh/broker..

emmm..bile aku free akan ku tambah lg ape yg pembeli patot tahu..
sekian dahulu buat mase ini.. sori laaa bm mcm hampeh..nk tulih bi lg hampeh..
aku seorg yg tak suke menulis.. suke cakap jer.. hehe..
if ade nk tanye pe2..insya allah aku bole tolong jawab.. free to call me.. diana 0123226392

1 comment:

abumbum said...

ediana...
thanks for ur's comment on my blog..u just says yg ko macam kenal aku, tapi seriusly aku tak cam ko la..mungkin aku lupa kot.. tapi nice to blogest wit u, meh r ke stokis aku..ko tahu kan sec3 belakang McD sebelah caltex tu.. i never image that i can get a unknown reader..flattered giler... FYI semua yg aku tulis dalam blog aku semuanya benar belaka..