Saturday, May 15, 2010

serious Udah Lama Tak upDate in Blog

Perrrgh..

Kok Udah Lama Bangat Tidak Update ini belog..

Dulu2 ingat nak buat satu blog untuk satu bisnes..

  • properties laaa - edianaproperties.blogspot.com .. yang ini harus masih aktif yer.. sebab aku tengahh nak buat registered estate agent.walaupun nampak macam berangan..tapi insya allah.
  • insurance laaa
  • unit trust laaaa
  • ice spa laaa
  • butik laaaa

sekali tak larat nak jaga daaaa.. Banyak sangat..

Masa pulak terlalu banyak dihabiskan untuk banyak kerja.

Sekarang ni lagi laaa..
masa terlalu banyak habis kat sekolah..
hehehe.. tetibe lak kan.. aku jadi cikgu.

bagi memenuhi masa ku yang teramat banyak..
sebab biasanya orang2 ni nak tengok rumah on weekend jer..
weekdays diorg pon keje.. kalo tak manakan mampu mereka nk beli rumah lah kan..

so kononnya.. jadi cikgu ni keje separuh hari
kononnya tak de laaaa stress mana.
sekali hah padan muka kau..
rasakan.... panahannye.. tunggu rest bulan enam je lah jawapan yer..

encik suami ku suka aaa..
dari zaman aku kt uitm lagi dia swoh aku jadi cikgu.
penat2 aku belaja kira2 nak value rumah ke property ke..
konon2 born to be estate agent, property management, property valuer, property consultant dan blaaa..blaaa.blaaa.. seperti yang tertulis kat belakang baju estate management part one aku kat uitm dulu (tahun2000)lah kan..
dia nak aku jadi cikgu.. ape ke hal lah kan..
dia amik pendidikan laaa yang sepatutnya jadi cikgu..kan

tapi kira ok laaa..
aku dah merasa jadi assistant valuer on 2003, executive valuer dan tak sempat jadi senior valuer on 2007 aku dah blah.. aku jadi property executive for only 3months kat company developer yang penuh kontrovesi..bukan jer TV3, NST pon pernah masuk..tapi bukan masa aku keje aa..staff before aku..wahahah..dan aku ambik kesempatan untuk blah masa arwah abah meninggal..tolong mak untuk 1tahun +++ mengajar aku erti penat lelah orang yang berkerja sendiri.. betapa susah nya orang yang bekerja sendiri nak beli rumah, nak buat loan dan sebagainya. dan jugak tahu pengorbanan seorang emak yang sentiasa berusaha untuk membesarkan sembilan orang anaknya. Mak aku lah tu..huhu.

dan aku sangat bersyukur walaupun aku kerja sendiri..
disebabkan aku kenal beberapa kenalan masa kerja.
memudahkan aku beli 2 biji flat yang tidak seberapa, dengan mudah.
kalau aku hanya rakyat jelata.. siapa lah aku untuk semua itu.
bukan lah pakai uloq uloq..
tapi atas dasar kenal dan tahu beberapa prosedure, memudahkan aku untuk semua itu.

huhu.. sesungguhnya untuk mendapatkan sesuatu kat DUNIA expecially Malaysia memang perlukan kenalan dan sahabat untuk membantu memudahkan sesuatu..

dan tuah manusia tak siapa yang tahu.. huhu..

kan..?

No comments: