Wednesday, July 28, 2010

Sempoi Gile

Aku dilahirkan dari keluarga yang VERY SEMPOI.
Mak aku sangat sempoi.. sempoi dari segala hal.
Arwah abah pon very simple.
Tak de TAK BOLEH ITU, TAK BOLEH INI.
SEMUA BOLEH je..
Kalau dulu nak pegi sekolah tak pe. Tak mau gi sekolah pon tak pe.

TAPI aku MEMILIH untuk pergi sekolah tanpa PONTENG.

Aku nak jadi AKU, dan nak buktikan yang walaupon mak N abah aku sangat SEMPOI.
Aku boleh menjadi manusia berguna dan menjadi contoh pada adik2ku yang ramai.
huhu..ramailahkan if adik je ada 7 orang.

mungkinkah sebab aku perempuan..?
aku boleh berfikir begitu jauh..?
ataupon sebab aku je yang FIKIR..?

maaf yer..
aku TAK PERNAH BERANGAN untuk menjadi itu mahu pon ini.
cuma aku fikir.. APA YANG PERLU AKU JADI.

aku suka BUAT APA YANG AKU SUKA.

kalau zaman sekolah-sekolah dulu kawan2 tengok aku seorang yang lemah lembut..
ala-ala pemalu konon
tapi bila dah masuk u dan
dah kerja yang 80% nya adalah lelaki..
aku totally change..
wahahaha...wakakaka..

dan aku bersyukur sebab aku adalah aku.

PENGALAMAN MEMANG MENGAJAR AKU ERTI KEHIDUPAN

dan yang paling penting di sini..

WALAU BAGAIMANA BAIK dan SEMPURNA PUN IBU BAPA MEMBERI KITA DIDIKAN dan PEDOMAN..
bagi aku SESUNGGUHnya kita yang MAMPU MERUBAH SEMUA ITU.

KITA YANG MEMILIH JALAN HIDUP KITA.

sebab

SEMUA KEPUTUSAN ADALAH DARI TINDAKAN KITA YANG DULU2.

so ADIK-ADIK sekalian.. berfikirlah UNTUK HARI DEPAN MU..

sebab

HARI DEPAN MU ADALAH UNTUK DIRI MU SENDIRI..

BUKAN untuk IBU BAPAmu

BUKAN untuk KAWAN2mu

dan mereka AKAN LEBIH BAHAGIA BILA KAMU BERJAYA.

No comments: